Telèfon

Memòria prevencionista

Monogràfics

Ves enrere OLIVEIRA, Rayama de; CAREGNATO, Rita Catalina Aquino; CAMARA, Sheila Gonçalves (2012). Síndrome de Burnout em acadêmicos do último ano da graduação em enfermagem

OLIVEIRA, Rayama de; CAREGNATO, Rita Catalina Aquino; CAMARA, Sheila Gonçalves (2012). Síndrome de Burnout em acadêmicos do último ano da graduação em enfermagem

OLIVEIRA, Rayama de; CAREGNATO, Rita Catalina Aquino; CAMARA, Sheila Gonçalves. Síndrome de Burnout em acadêmicos do último ano da graduação em enfermagem. [online] Acta Paulista de Enfermagem, 25, 2 (2012), p. 54-60. <http://www.scielo.br/pdf/ape/v25nspe2/pt_09.pdf> [Consulta 14.03.2013]

RESUMEN DE LAS AUTORAS: Objetivo: Evaluar la presencia y los factores asociados al Síndrome de Burnout entre alumnos que cursan el último año del pregrado en Enfermería. Métodos: Investigación de abordaje cuantitativo, exploratorio descriptivo, realizado en una Universidad privada de la región metropolitana de Porto Alegre (Rio Grande do Sul), con una muestra por conveniencia de 42 estudiantes del séptimo y octavo semestre, matriculados en el 1er semestre del 2011, por medio de la aplicación del instrumento Burnout Inventory Student Survey. La muestra represento el 76,3% de la población investigada. Resultados: En cuanto a los índices de Burnout, se verificó que la eficacia profesional fue la dimensión que alcanzó el mayor índice promedio (5,03), seguido por el cansancio emocional (3,26) e incredulidad (1,57). Conclusión: El Síndrome de Burnout no fue identificado entre los participantes, así como también no fueron reconocidos los factores asociados a la misma. Apenas se observó que los estudiantes con hijos poseen menor cansancio emocional.

RESUM DE LES AUTORES: Objectiu: Avaluar la presència i els factors associats a la Síndrome de Burnout entre alumnes que cursen l'últim any del pregrau en Infermeria. Mètodes: Investigació d'abordatge quantitatiu, explorador descriptiu, realitzat en una Universitat privada de la regió metropolitana de Porto Alegre (Rio Grande do Sul), amb una mostra per conveniència de 42 estudiants del seté i vuité semestre, matriculats en el 1er semestre del 2011, per mitjà de l'aplicació de l'instrument Burnout Inventory Student Survey. La mostra represente el 76,3% de la població investigada. Resultats: Quant als índexs de Burnout, es va verificar que l'eficàcia professional va ser la dimensió que va aconseguir el major índex mitjana (5,03), seguit pel cansament emocional (3,26) i incredulitat (1,57). Conclusió: La Síndrome de Burnout no va ser identificat entre els participants, així com també no van ser reconeguts els factors associats a la mateixa. A penes es va observar que els estudiants amb fills posseeixen menor cansament emocional.