Telèfon

Memòria prevencionista

Resultats - Biblioteca Digital de PRL

Ves enrere OLIVEIRA, Rayama de; CAREGNATO, Rita Catalina Aquino; CAMARA, Sheila Gonçalves (2012). Sindrome de Burnout em academicos do ultimo ano da graduaçao em enfermagem

OLIVEIRA, Rayama de; CAREGNATO, Rita Catalina Aquino; CAMARA, Sheila Gonçalves (2012). Sindrome de Burnout em academicos do ultimo ano da graduaçao em enfermagem

OLIVEIRA, Rayama de; CAREGNATO, Rita Catalina Aquino; CAMARA, Sheila Gonçalves. Síndrome de Burnout em acadêmicos do último ano da graduação em enfermagem. Acta Paulista de Enfermagem. [online] 2012, 25, 2. 54-60. [Consulta 21.10.2014].

Objetivo: Evaluar la presencia y los factores asociados al Síndrome de Burnout entre alumnos que cursan el último año del pregrado en Enfermería. Métodos: Investigación de abordaje cuantitativo, exploratorio descriptivo, realizado en una Universidad privada de la región metropolitana de Porto Alegre (Rio Grande do Sul), con una muestra por conveniencia de 42 estudiantes del séptimo y octavo semestre, matriculados en el 1er semestre del 2011, por medio de la aplicación del instrumento Burnout Inventory Student Survey. La muestra represento el 76,3% de la población investigada. Resultados: En cuanto a los índices de Burnout, se verificó que la eficacia profesional fue la dimensión que alcanzó el mayor índice promedio (5,03), seguido por el cansancio emocional (3,26) e incredulidad (1,57). Conclusión: El Síndrome de Burnout no fue identificado entre los participantes, así como también no fueron reconocidos los factores asociados a la misma. Apenas se observó que los estudiantes con hijos poseen menor cansancio emocional.

Objectiu: Avaluar la presència i els factors associats a la Síndrome de Burnout entre alumnes que cursen l'últim any del pregrau en Infermeria. Mètodes: Investigació d'abordatge quantitatiu, explorador descriptiu, realitzat en una Universitat privada de la regió metropolitana de Porto Alegre (Rio Grande do Sul), amb una mostra per conveniència de 42 estudiants del seté i vuité semestre, matriculats en el 1er semestre del 2011, per mitjà de l'aplicació de l'instrument Burnout Inventory Student Survey. La mostra represente el 76,3% de la població investigada. Resultats: Quant als índexs de Burnout, es va verificar que l'eficàcia professional va ser la dimensió que va aconseguir el major índex mitjana (5,03), seguit pel cansament emocional (3,26) i incredulitat (1,57). Conclusió: La Síndrome de Burnout no va ser identificat entre els participants, així com també no van ser reconeguts els factors associats a la mateixa. A penes es va observar que els estudiants amb fills posseeixen menor cansament emocional.

Objective: This papers' goal was to evaluate the presence and the factors associated to Burnout Syndrome among senior year Nursing students. Methods: Exploratory descriptive quantitative research held in a private University of Rio Grande do Sul, with an intentional sample of 42 students enrolled in the 1st half of 2011, through the application of the instrument Burnout Inventory Student Survey (MBI-SS). The sample represented 76.3% of the population studied. Results: As for the burnout rates, it was found that the professional effectiveness was the amount that reached higher average index 5.03, followed by emotional exhaustion 3.26 and disbelief 1.57. Conclusion: Burnout syndrome was not identified among the participants, so that the factors associated with it were also not identified. The only finding was that the students who have children have less emotional exhaustion.