LLORENS-GUMBAU, Susana; SALANOVA-SORIA, Marisa (2014). Loss and gain cycles? A longitudinal study about burnout, engagement and self-efficacy - INVASSAT
Atrás LLORENS-GUMBAU, Susana; SALANOVA-SORIA, Marisa (2014). Loss and gain cycles? A longitudinal study about burnout, engagement and self-efficacy
LLORENS-GUMBAU, Susana; SALANOVA-SORIA, Marisa (2014). Loss and gain cycles? A longitudinal study about burnout, engagement and self-efficacy
LLORENS-GUMBAU, Susana; SALANOVA-SORIA, Marisa. Loss and gain cycles? A longitudinal study about burnout, engagement and self-efficacy. [online]. Burnout Research. 2014, 1, 1. p. 3-11. [Consulta 10.11.2014].
¿Ciclos de pérdida y de ganancia? Un estudio longitudinal sobre el burnout, el compromiso y la autoeficacia. El presente estudio longitudinal, realizado en una población de 274 profesores de enseñanza secundaria, se expande en investigaciones previas sobre el burnout y el compromiso en el trabajo. En consecuencia, el efecto de los factores de organización (obstáculos, facilitadores), así como los recursos personales (autoeficacia) sobre el burnout y el compromiso se prueba longitudinalmente siguiendo la Teoría Cognitiva Social. Más específicamente, probamos la pérdida y los ciclos de ganancia, y las relaciones recíprocas en materia de burnout, compromiso, y la autoeficacia con el tiempo. Cuatro preguntas se abordan: (1) ¿Están los obstáculos positivamente relacionados con el desgaste y el trabajo de autoeficacia con el tiempo? (2) ¿Están los facilitadores positivamente relacionados con la participación y la autoeficacia con el tiempo? (3) ¿Está el trabajo de autoeficacia negativamente relacionado con el agotamiento y los obstáculos con el tiempo? y (4) ¿Está el trabajo de autoeficacia positiva en relación con el compromiso y facilitadores con el tiempo? Los resultados de una encuesta muestra que los obstáculos se relacionan positivamente con el burnout, que a su vez se relaciona positivamente con la autoeficacia a través del tiempo. De la misma manera, los facilitadores se relacionan positivamente con el compromiso y la autoeficacia, que a su vez se relaciona positivamente con los facilitadores en el tiempo. Estos hallazgos sugieren un ciclo de ganancia positiva en la que la autoeficacia juega un papel central.
Cicles de pèrdua i de guany? Un estudi longitudinal sobre el burnout, el compromís i l'autoeficàcia. El present estudi longitudinal, realitzat en una població de 274 professors d'ensenyança secundària, s'expandix en investigacions prèvies sobre el burnout i el compromís en el treball. En conseqüència, l'efecte dels factors d'organització (obstacles, facilitadors), així com els recursos personals (autoeficàcia) sobre el burnout i el compromís es prova longitudinalment seguint la Teoria Cognitiva Social. Més específicament, provem la pèrdua i els cicles de guany, i les relacions recíproques en matèria de burnout, compromís, i l'autoeficàcia amb el temps. Quatre preguntes s'aborden: (1) Estan els obstacles positivament relacionats amb el desgast i el treball d'autoeficàcia amb el temps? (2) Estan els facilitadors positivament relacionats amb la participació i l'autoeficàcia amb el temps? (3) Està el treball d'autoeficàcia negativament relacionat amb l'esgotament i els obstacles amb el temps? i (4) Està el treball d'autoeficàcia positiva en relació amb el compromís i facilitadors amb el temps? Els resultats d'una enquesta mostra que els obstacles es relacionen positivament amb el burnout, que al seu torn es relaciona positivament amb l'autoeficàcia a través del temps. De la mateixa manera, els facilitadors es relacionen positivament amb el compromís i l'autoeficàcia, que al seu torn es relaciona positivament amb els facilitadors en el temps. Estes troballes suggerixen un cicle de guany positiu en què l'autoeficàcia juga un paper central.
The present longitudinal study (two waves), conducted on a population of 274 secondary-school teachers, expands on previous research on burnout and work engagement. Accordingly, the effect of organizational factors (obstacles, facilitators) as well as personal resources (self-efficacy) on burnout and engagement is tested longitudinally following the Social Cognitive Theory. More specifically, we test the loss and gain cycles, and reciprocal relationships concerning burnout, engagement, and self-efficacy over time. Four questions are addressed: (1) Are obstacles positively related to burnout and work self-efficacy over time? (2) Are facilitators positively related to engagement and self-efficacy over time? (3) Is work self-efficacy negatively related to burnout and obstacles over time? and (4) Is work self-efficacy positively related to engagement and facilitators over time? The results of a hard-copy survey carried out at two waves (8 months between the two times), which were computed on Structural Equation Modeling show that obstacles are positively related to burnout, which in turn is positively related to self-efficacy over time. Likewise, facilitators are positively related to engagement and self-efficacy, which in turn is positively related to facilitators over time. These findings suggest a positive gain cycle in which self-efficacy plays a central role.
Cicles de pèrdua i de guany? Un estudi longitudinal sobre el burnout, el compromís i l'autoeficàcia. El present estudi longitudinal, realitzat en una població de 274 professors d'ensenyança secundària, s'expandix en investigacions prèvies sobre el burnout i el compromís en el treball. En conseqüència, l'efecte dels factors d'organització (obstacles, facilitadors), així com els recursos personals (autoeficàcia) sobre el burnout i el compromís es prova longitudinalment seguint la Teoria Cognitiva Social. Més específicament, provem la pèrdua i els cicles de guany, i les relacions recíproques en matèria de burnout, compromís, i l'autoeficàcia amb el temps. Quatre preguntes s'aborden: (1) Estan els obstacles positivament relacionats amb el desgast i el treball d'autoeficàcia amb el temps? (2) Estan els facilitadors positivament relacionats amb la participació i l'autoeficàcia amb el temps? (3) Està el treball d'autoeficàcia negativament relacionat amb l'esgotament i els obstacles amb el temps? i (4) Està el treball d'autoeficàcia positiva en relació amb el compromís i facilitadors amb el temps? Els resultats d'una enquesta mostra que els obstacles es relacionen positivament amb el burnout, que al seu torn es relaciona positivament amb l'autoeficàcia a través del temps. De la mateixa manera, els facilitadors es relacionen positivament amb el compromís i l'autoeficàcia, que al seu torn es relaciona positivament amb els facilitadors en el temps. Estes troballes suggerixen un cicle de guany positiu en què l'autoeficàcia juga un paper central.
The present longitudinal study (two waves), conducted on a population of 274 secondary-school teachers, expands on previous research on burnout and work engagement. Accordingly, the effect of organizational factors (obstacles, facilitators) as well as personal resources (self-efficacy) on burnout and engagement is tested longitudinally following the Social Cognitive Theory. More specifically, we test the loss and gain cycles, and reciprocal relationships concerning burnout, engagement, and self-efficacy over time. Four questions are addressed: (1) Are obstacles positively related to burnout and work self-efficacy over time? (2) Are facilitators positively related to engagement and self-efficacy over time? (3) Is work self-efficacy negatively related to burnout and obstacles over time? and (4) Is work self-efficacy positively related to engagement and facilitators over time? The results of a hard-copy survey carried out at two waves (8 months between the two times), which were computed on Structural Equation Modeling show that obstacles are positively related to burnout, which in turn is positively related to self-efficacy over time. Likewise, facilitators are positively related to engagement and self-efficacy, which in turn is positively related to facilitators over time. These findings suggest a positive gain cycle in which self-efficacy plays a central role.