Monogràfics

« Ves enrere

FIGUEIREDO-FERRAZ, H.; GIL-MONTE, P. R.; GRAU-ALBEROLA, E. (2013) Psychometric properties of the “Spanish Burnout Inventory” (SBI): Adaptation and validation in a Portuguese-speaking sample

FIGUEIREDO-FERRAZ, H.; GIL-MONTE, P. R.; GRAU-ALBEROLA, E. (2013) Psychometric properties of the “Spanish Burnout Inventory” (SBI): Adaptation and validation in a Portuguese-speaking sample

FIGUEIREDO-FERRAZ, H.; GIL-MONTE, P. R.; GRAU-ALBEROLA, E. Psychometric properties of the “Spanish Burnout Inventory” (SBI): Adaptation and validation in a Portuguese-speaking sample. [online] European Review of Applied Psychology, 63 (2013). p. 33-40. doi: 10.1016/j.erap.2012.08.003.
<http://www.uv.es/unipsico/pdf/CESQT/Internos/2013_ERAP_Figueiredo-Ferraz_et_al.pdf> [Consulta 05.02.2013].

RESUMEN: Los profesionales de la enseñanza y de la salud son particularmente vulnerables al desarrollo de estrés profesional y burnout. El Maslach Burnout Inventory (MBI) tiene limitaciones metodológicas que exigen de una aplicación prudente en sociedades no anglosajonas. Para salvar esas dificultades del MBI se desarrolló el Inventario Español de Burnout. El objeto de este estudio es evaluar las cualidades psicométricas y la estructura factorial del Inventario con dos muestras obtenidas en Portugal entre 211 enseñantes y 133 enfermeros. Las propiedades psicométricas fueron examinadas con tres pruebas: un análisis factorial confirmatorio, un análisis de fiabilidad y un análisis de validez concurrente con el MBI. Los resultados confirman la validez de la aplicación del método en el contexto cultural portugués.

RESUM: Els professionals de l'ensenyança i de la salut són particularment vulnerables al desenrotllament d'estrés professional i burnout. El Maslach Burnout Inventory (MBI) té limitacions metodològiques que exigeixen d'una aplicació prudent en societats no anglosaxones. Per a salvar aqueixes dificultats del MBI es va desenrotllar l'Inventari Espanyol de Burnout. L'objecte d'aquest estudi és avaluar les qualitats psicomètriques i l'estructura factorial de l'Inventari amb dues mostres obtingudes a Portugal entre 211 educadors i 133 infermers. Les propietats psicomètriques van ser examinades amb tres proves: una anàlisi factorial confirmatòria, una anàlisi de fiabilitat i una anàlisi de validesa concurrent amb el MBI. Els resultats confirmen la validesa de l'aplicació del mètode en el context cultural portugués.