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Memòria prevencionista

Resultats - Biblioteca Digital de PRL

Ves enrere CORDEIRO ANTONIOLLIA, Silvana Aline; ROSSATO ASSENATOC, Ana Paula; RODRIGUES ARAÚJOC, Bárbara; DA COSTA LAGRANHAC, Vitória Eugênia; MELO DE SOUZAD, Luccas; APARECIDA PAZ, Adriana (2021). Construction and validation of digital education resources for the health and safety of workers

CORDEIRO ANTONIOLLIA, Silvana Aline; ROSSATO ASSENATOC, Ana Paula; RODRIGUES ARAÚJOC, Bárbara; DA COSTA LAGRANHAC, Vitória Eugênia; MELO DE SOUZAD, Luccas; APARECIDA PAZ, Adriana (2021). Construction and validation of digital education resources for the health and safety of workers

CORDEIRO ANTONIOLLIA, Silvana Aline; ROSSATO ASSENATOC, Ana Paula; RODRIGUES ARAÚJOC, Bárbara; DA COSTA LAGRANHAC, Vitória Eugênia; MELO DE SOUZAD, Luccas; APARECIDA PAZ, Adriana. Construction and validation of digital education resources for the health and safety of workers. Revista Gaúcha de Enfermagem [en línea]. 2021, 42, 9 p. [Consulta 19.02.2021].
 
Objetivos: Elaborar y validar el contenido de recursos educativos digitales (REDs) para la promoción de la salud y seguridad en trabajo para los profesionales que actúan en la Atención Primaria a la Salud (APS). Métodos: Estudio metodológico en dos etapas: 1) describe las etapas de la construcción de los REDs; y 2) validó el contenido de lo REDs por un Comité de Expertos utilizando el Instrumento de Validación de Contenido Educativo en Salud y aplicó la prueba del Índice de Validez de Contenido (CVI). Resultados: Fue construido siete REDs, en video MP4, que alcanzaron el CVI global de 0,88 a 0,96. En el dominio "objetivos" el CVI varió de 0,84 a 0,95; en "estructura/presentación" de 0,91 a 0,99; y "relevancia" de 0,81 a 0,95. Conclusiones: Los REDs son productos validados que se pueden utilizar para la educación permanente de los profesionales de la APS sobre salud y seguridad en trabajo.
 
Objectius: Elaborar i validar el contingut de recursos educatius digitals (REDs) per a la promoció de la salut i seguretat en treball per als professionals que actuen en l'Atenció Primària a la Salut (APS). Mètodes: Estudi metodològic en dues etapes: 1) descriu les etapes de la construcció dels REDs; i 2) va validar el contingut del REDs per un Comité d'Experts utilitzant l'Instrument de Validació de Contingut Educatiu en Salut i va aplicar la prova de l'Índex de Validesa de Contingut (CVI). Resultats: Va ser construït set REDs, en vídeo MP4, que van aconseguir el CVI global de 0,88 a 0,96. En el domini "objectius" el CVI va variar de 0,84 a 0,95; en "estructura/presentació" de 0,91 a 0,99; i "rellevància" de 0,81 a 0,95. Conclusions: Els REDs són productes validats que es poden utilitzar per a l'educació permanent dels professionals de la APS sobre salut i seguretat en treball.
 
Objectives: To build and validate the content of digital educational resources (DERs) for the promotion of health and safety for professionals working in Primary Health Care (PHC). Methods:
Methodological study consisting of two stages: the first describes the phases of the construction of DERs; and the second validated the content of DERs by a Committee of Experts that used the Instrument for Validating Educational Content in Health (IVECH) and applied the Content Validity Index (CVI). Results: Seven storyboards have been built in MP4 obtaining the overall CVI from 0.84 to 0.96. In relation to "objectives", the CVI ranged from 0.84 to 0.95; in "structure/presentation", from 0.91 to 0.99; and in "relevance", from 0.81 to 0.95. Conclusions: The seven DERs are validated products that can be used for permanent health education on health and safety at work of PHC professionals.
 
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