Què és l'INVASSAT - INVASSAT
Què és l'INVASSAT?
Què som?
L'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT) és un organisme autònom de la Generalitat creat per la Llei 2/2004, de 28 de maig. És l'òrgan cientificotècnic especialitzat de l'Administració valenciana en la prevenció de riscos laborals i la promoció de la seguretat i la salut en el treball.
La nostra actuació afecta a totes les persones treballadores per compte propi o alié, les empreses públiques o privades i les cooperatives de la Comunitat Valenciana. Actuem, també, com a servici de prevenció de riscos laborals de l'Administració de la Generalitat i els seus organismes autònoms, excepte el sector sanitari.
L'INVASSAT és un òrgan administratiu adscrit a la Conselleria que té les competències de treball i dependent de la Secretaria Autonòmica responsable d'eixa matèria. Des de 2023 s'adscriu a la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació i depén de la Secretaria autonòmica d'Ocupació.
Les nostres funcions
- Liderar, en l'Administració de la Generalitat, la investigació i la innovació en els camps propis de la seguretat i salut en el treball. Per a això analitzem i estudiem les condicions de treball en la Comunitat Valenciana i ens comprometem amb la seua millora contínua.
- Desenrotllar i coordinar les polítiques de seguretat i salut laboral que impulse el Govern Valencià i establisca la normativa. Amb eixe objectiu elaborem els protocols i procediments que garantisquen la seua realització eficaç i eficient.
- Assessorar les administracions públiques, empreses, organitzacions socials i persones treballadores de la Comunitat sobre les previsions normatives i les recomanacions científiques i tècniques en la prevenció de riscos laborals.
- Cooperar amb altres organitzacions i els agents socials i empresarials en la investigació, anàlisi i proposta de mesures preventives davant els riscos que afecten el benestar laboral de les persones treballadores.
- Col·laborar amb les autoritats laborals en el seguiment i control dels procediments que establisquen per a garantir l'aplicació de les normes preventives en la Comunitat Valenciana.
- Difondre entre la societat valenciana els valors de la cultura preventiva. Impulsem, amb eixa finalitat, les campanyes informatives i els programes formatius necessaris.
- Promoure el compliment de la legislació en matèria de seguretat i salut en el treball en l'Administració de la Generalitat, excepte el sector sanitari.
- Fomentar el benestar laboral entre el personal treballador públic de la Generalitat i la responsabilitat social corporativa de la institució.
Per a més informació consulte les següents normes:
- Llei 2/2004, de 28 de maig, de la Generalitat, de creació de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball.
- Decret 48/2016, de 22 d'abril, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT).
- Decret 123/2001, de 10 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament dels Servicis de Prevenció de Riscos Laborals en l'àmbit de l'administració de la Generalitat Valenciana i els seus organismes autònoms.
I la secció Normativa d'este portal.