Obligacions de les empreses usuàries d'ETTs - INVASSAT
Obligacions de les empreses usuàries d'ETTs
A més dels tràmits i obligacions en matèria de PRL que li apliquen com a empresa o autònom amb treballadors i treballadores al seu càrrec, si contracta personal a través d'una empresa de treball temporal (ETT) haurà de complir amb les obligacions a les quals obliga el Reial decret 216/1999, de 5 de febrer, sobre disposicions mínimes de seguretat i salut en el treball en l'àmbit de les empreses de treball temporal:
- Informar l'ETT sobre les característiques pròpies del lloc de treball i de les tasques a desenvolupar, sobre els seus riscos professionals i sobre les aptituds, capacitats i qualificacions professionals requerides (art. 2.1 i 2.2).
- Rebre acreditació documental de l'ETT que el treballador o la treballadora posada a la seua disposició ha rebut les informacions relatives als riscos i mesures preventives, posseeix la formació específica necessària i compta amb un estat de salut compatible amb el lloc de treball a exercir (art. 3.5).
- Informar la persona treballadora dels riscos existents per a la salut i seguretat i de les corresponents mesures i activitats de prevenció i protecció (art. 4.1).
- Informar els delegats i delegades de prevenció o, en defecte d'això, als qui representen legalment a la plantilla de la incorporació d'eixa persona (art. 4.3).
- Informar el seu servei de prevenció alié o, si escau, a les persones designades per al desenvolupament de les activitats preventives d'eixa incorporació (art. 4.3).
- Informar l'ETT de tota avaluació dels riscos al fet que estiguen exposades les persones incorporades, amb la periodicitat requerida (art. 5.3).
- Informar per escrit a l'ETT de tot mal per a la salut d'aqueixa persona que s'haguera produït amb motiu del desenvolupament del seu treball (art. 7.2).