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Atrás PEIRÓ, José María (2020); NIELSEN, Karina; LATORRE, Felisa; SHEPHERD, Rose; VIGNOLI, Michela. Safety training for migrant workers in the construction industry: A systematic review and future research agenda

PEIRÓ, José María (2020); NIELSEN, Karina; LATORRE, Felisa; SHEPHERD, Rose; VIGNOLI, Michela. Safety training for migrant workers in the construction industry: A systematic review and future research agenda

PEIRÓ, José María; NIELSEN, Karina; LATORRE, Felisa; SHEPHERD, Rose; VIGNOLI, Michela. Safety training for migrant workers in the construction industry: A systematic review and future research agenda. Journal of Occupational Health Psychology [online]. En prensa. [Consulta: 23.01.2020]. ISSN: 1076-8998. DOI: 10.1037/ocp0000178. <http://eprints.whiterose.ac.uk/155736/1/Peiro%20et%20al%202020.pdf>. 
 
Resumen: El sector de la construcción tiene un alto riesgo de accidentes, lesiones y muertes, particularmente para los trabajadores migrantes que representan una gran proporción de la fuerza laboral. Este documento presenta una revisión sistemática de la literatura sobre la provisión actual de capacitación en seguridad para los trabajadores migrantes de la construcción. La búsqueda en la literatura reveló que solo se han publicado 18 artículos desde 2000, lo cual es particularmente sorprendente debido a las tasas desproporcionadas de accidentes y mortalidad para los trabajadores migrantes. En consecuencia, proponemos una agenda de investigación para mejorar la capacitación en seguridad para trabajadores de la construcción poco calificados, migrantes y nativos, siguiendo un modelo constructivista, que ve la capacitación como un proceso dinámico que exige la participación activa de los alumnos. Defendemos la importancia de prestar atención al contexto situacional en el que están integrados los trabajadores, incluidas las condiciones del mercado laboral, las relaciones sociales y las diferencias culturales. Finalmente, proponemos la necesidad de más investigación longitudinal y multidimensional para evaluar el impacto de la capacitación en seguridad en el aprendizaje, la transferencia de capacitación y los resultados a nivel individual y organizacional, como el cambio de comportamiento y las tasas de accidentes y muertes.
 
Resum: El sector de la construcció té un alt risc d'accidents, lesions i morts, particularment per als treballadors migrants que representen una gran proporció de la força laboral. Aquest document presenta una revisió sistemàtica de la literatura sobre la provisió actual de capacitació en seguretat per als treballadors migrants de la construcció. La cerca en la literatura va revelar que només s'han publicat 18 articles des de 2000, la qual cosa és particularment sorprenent a causa de les taxes desproporcionades d'accidents i mortalitat per als treballadors migrants. En conseqüència, proposem una agenda d'investigació per a millorar la capacitació en seguretat per a treballadors de la construcció poc qualificats, migrants i natius, seguint un model constructivista, que veu la capacitació com un procés dinàmic que exigeix la participació activa dels alumnes. Defensem la importància de parar atenció al context situacional en el qual estan integrats els treballadors, incloses les condicions del mercat laboral, les relacions socials i les diferències culturals. Finalment, proposem la necessitat de més investigació longitudinal i multidimensional per a avaluar l'impacte de la capacitació en seguretat en l'aprenentatge, la transferència de capacitació i els resultats a nivell individual i organitzacional, com el canvi de comportament i les taxes d'accidents i morts.
 
Abstract: "The construction sector is high risk for accidents, injuries, and fatalities, particularly for migrant workers who comprise a large proportion of the workforce. This paper presents a systematic literature review of current safety training provision for migrant construction workers. In the interests of rigor, we draw on the learning, training transfer, and training effectiveness literatures, exploring not only the extent to which training brings about the intended outcomes, in terms of enhanced safety behaviors, and reduced accidents and injuries, but also the factors which influence learning and transfer of training back to the working environment. The literature search revealed only 18 peer-reviewed articles have been published since 2000, which is particularly surprising given the disproportionate accident and fatality rates for migrant workers. Consequently, we propose a research agenda to enhance safety training for low skilled, migrant and native construction workers, drawing on cognitive and social constructivist instructional design models, which view training as a dynamic process involving active participation of trainees. We advocate the importance of attending to the situational context in which workers are embedded, including labor market conditions, social relations, and cultural differences. Finally, we propose the need for further longitudinal, multi-dimensional research to evaluate the impact of safety training on learning, transfer of training, and individual and organizational level outcomes, such as behavior change, and accident and fatality rates."