Telèfon

Memòria prevencionista

Resultats - Biblioteca Digital de PRL

Ves enrere INSTITUT FÜR ARBEITSSCHUTZ DER DEUTSCHEN GESETZLICHEN UNFALLVERSICHERUNG (2019). Safe drive controls with frequency inverters

INSTITUT FÜR ARBEITSSCHUTZ DER DEUTSCHEN GESETZLICHEN UNFALLVERSICHERUNG (2019). Safe drive controls with frequency inverters

INSTITUT FÜR ARBEITSSCHUTZ DER DEUTSCHEN GESETZLICHEN UNFALLVERSICHERUNG . Safe drive controls with frequency inverters [en línea]. Berlín: Deutsche Gesetzliche Unfallversicherung e.V. (DGUV), 2019. 117 p. [Consulta: 03.02.2021]. ISSN: 2190-7994. ISBN: 978-3-86423-235-0.
 
Los accionamientos con control de velocidad son un estándar técnico en maquinaria. Al igual que en los accionamientos no regulados, un movimiento de velocidad variable de un elemento en una maquinaria suele suponer un riesgo que requiere la consiguiente protección para los operarios. La solución más sencilla para evitar movimientos en las operaciones manuales en puntos de peligro es la desconexión (segura) de la energía de propulsión de los motores en cuestión. Pero con frecuencia no es posible hacerlo, por ejemplo, cuando es necesario realizar operaciones con la maquinaria en marcha para subsanar una avería, realizar ajustes o pruebas, etc. En esos casos, es necesario operar la maquinaria sin accionar los dispositivos de protección. Para implementar las funciones de la máquina necesarias para ello, se han definido funciones parciales de seguridad para los accionamientos como, por ejemplo, la STO (momento de desconexión segura), SLS (velocidad limitada segura) y SS1 (parada segura 1). El presente informe trata sobre la utilización de accionamientos que, en función de su aplicación y los riesgos, implementan una función subsidiaria de seguridad en un nivel de rendimiento determinado según lo estipulado en la normativa ISO 13849-1.
 
Els accionaments amb control de velocitat són un estàndard tècnic en maquinària. Igual que en els accionaments no regulats, un moviment de velocitat variable d'un element en una maquinària sol suposar un risc que requereix la consegüent protecció per als operaris. La solució més senzilla per a evitar moviments en les operacions manuals en punts de perill és la desconnexió (segura) de l'energia de propulsió dels motors en qüestió. Però amb freqüència no és possible fer-ho, per exemple, quan és necessari realitzar operacions amb la maquinària en marxa per a esmenar una avaria, realitzar ajustos o proves, etc. En aqueixos casos, és necessari operar la maquinària sense accionar els dispositius de protecció. Per a implementar les funcions de la màquina necessàries per a això, s´han definit funcions parcials de seguretat per als accionaments com, per exemple, la STO (moment de desconnexió segura), SLS (velocitat limitada segura) i SS1 (parada segura 1). El present informe tracta sobre la utilització d'accionaments que, en funció de la seua aplicació i els riscos, implementen una funció subsidiària de seguretat en un nivell de rendiment determinat segons l'estipulat en la normativa ISO 13849-1.
 
Speed-controlled drives are a technical standard in machinery. As in unregulated drives, a variable speed movement of an element in machinery often poses a risk that requires subsequent protection for the operators. The simplest solution to avoid movements in manual operations in dangerous points is the (safe) disconnection of the propulsion energy of the motors in question. But frequently it is not possible to do this, for example, when it is necessary to carry out operations with the machinery in motion to correct a fault, carry out adjustments or tests, etc. In such cases, it is necessary to operate the machinery without activating the protective devices. In order to implement the necessary machine functions for this, partial safety functions have been defined for the drives such as, for example, STO (Safe Off Time), SLS (Safe Limited Speed) and SS1 (Safe Stop 1). This report deals with the use of drives that, depending on their application and risks, implement a subsidiary safety function at a specified performance level as stipulated in ISO 13849-1.